Българска Морска Камара Bulgarian Chamber Of Shipping

Новини

Интервю на к.д.п. Богдан Богданов - председател на Българска морска камара по Радио Варна във връзка със ситуацията в Суец канал

Радио Варна
Богдан Богданов: Силният вятър може да е причина за инцидента в Суецкия канал

Снимка: ЕПА/БГНЕС

"Инцидентът с контейнеровоза "Евър Гивън" в Суецкия канал показа на цял свят какво е значението на морската търговия. По изчисления на световния лидер във финансово-застрахователната дейност "Лойдс", загубите на час са били за 400 милиона долара". Това каза в морското предаване на Радио Варна председателят на Българската морска камара капитан Богдан Богданов. Той е преминавал през Суецкия канал многократно, по време на плаванията си с различни кораби.

Кап. Богданов предположи, че най-вероятната причина за инцидента е силния вятър, но подчерта, че разследването трябва да установи как се е стигнало до блокирането на канала за 6 дни: "Когато се плава в канали, преминаването им трябва да става с определена скорост. До колкото си спомням в Суецкия канал ограничението на скоростта е до 8 възела. Големи кораби, като "Евър Гивън", няма как да преминат през канала с такава ниска скорост. Прочетох, че при засядането, скоростта на кораба е била 13 възела".

Според Богдан Богданов, инцидентът поставя редица въпроси: "Оставам с впечатлението, че администрацията на Суецкия канал нямаше готовност да се справи с такъв тежък инцидент.  Каналът носи приходи от 5 милиарда долара на година. При такива приходи би трябвало да има достатъчно ресурси за да може да се реагира в такава кризисна ситуация. Друго много важно, че трябва да има оценка на риска. Ако няма такава оценка, това би било сериозен пропуск".

След този проблем световното корабоплаване сериозно ще се замисли за намиране на алтернативни пътища, смята капитан Богданов. Според него, все по-атрактивно става преминаването през Северния ледовит океан. "Разстоянието от най-голямото европейско пристанище Ротердам до Корея през този океан е с 4 хиляди морски мили по-късо, отколкото, ако се преминава през Суец", каза Богданов.

Суецкият канал се свързва с много интересни истории, като една от тях с участието на българския кораб "Васил Левски", напомни председателят на Българската морска камара. По време на Арабско-израелската война от 1967 г. каналът бива изненадващо затворен, като в него остават блокирани 15 кораба, сред които е и българският. Блокадата продължава близо 8 години. Още за тази блокада, както и други любопитни факти за Суецкия канал, можете да чуете в интервюто:

Натисни тук към сайта на Радио Варна със звуковия файл

 

Важно

Център за работа с морската общност и медиация към Българската морска камара.

Вторник:     10:00 – 12:00   14:00 – 16:00
Четвъртък:  10:00 – 12:00   14:00 – 16:00

За контакти:

9000 Варна , пл.Славейков №1,
Пристанище Варна (Срещу Дирекция „Морска администрация“)
тел.:  052/ 692116 ,
моб.: 0885 967150,
е-mail: office@bcs.bg,
web: http://bcs.bg
 
В ПОДКРЕПА НА МОРЯКА И МОРСКИЯ БИЗНЕС

Анкета

Да се премести ли ИА Морска Администрация от София във Варна?

Варна

разкъсана облачност

17°C

Неделя

  • 05:43
  • 20:26
  • Max: 19°C
  • Min: 13°C
  • 82
  • 1009
  • 1.54
  • Понеделник
    • 22°C
    • 12°C
  • Вторник
    • 20°C
    • 15°C
  • Сряда
    • 20°C
    • 11°C

Валутни курсове

EUR EUR

1.95583

USD USD

GBP GBP

CHF CHF